PKP S.A. i Xcity podpisały aneksy do umów dotyczących projektów „Warszawa Gdańska” i „Gdynia Międzytorze”. – Niebawem planowane jest przywrócenie do realizacji kolejnego projektu – „Kraków Bosacka” – mówi Alan Beroud, prezes zarządu Polskich Kolei Państwowych S.A. i Grupy PKP, przewodniczący Międzynarodowego Związku Kolei.
Planowane przed ponad dekadą inwestycje deweloperskie na gruntach należących do PKP S.A. stanęły, a spółka Xcity w zasadzie nie prowadziła działalności.
Pod koniec zeszłego roku PKP poinformowała jednak, że wraca do pomysłu tego typu inwestycje, a pierwszym znakiem było podpisanie aneksu do umowy z Grupą Ghelamcko na budowę nowego
dworca Warszawa Gdańska.
– Wraz z wchodzącą w skład Grupy PKP spółką Xcity Investment powróciliśmy do realizacji projektów deweloperskich na nieruchomościach PKP. Są to projekty koncertujące głównie na formule
joint venture z udziałem inwestorów z rynku komercyjnego. PKP i Xcity posiadają zawarte w latach wcześniejszych umowy inwestycyjne, które wymagały aneksowania w celu wznowienia przygotowań do procesu inwestycyjnego i jednocześnie dostosowania zapisów do obecnych warunków – zaznacza Alan Beroud, prezes zarządu Polskich Kolei Państwowych S.A..
Jak dotąd zawarte zostały aneksy do umów dotyczących projektów „Warszawa Gdańska”, realizowanego z grupą Ghelamco, oraz „Gdynia Międzytorze”, realizowanego ze spółkami z grupy Semeko i NDI Development.
– Zdradzę, że niebawem planowane jest przywrócenie do realizacji kolejnego projektu – „Kraków Bosacka” – dodaje Beroud.
– Razem ze wszystkimi inwestorami pracujemy nad tym, aby nadać realizacji tych projektów odpowiednie tempo. Na tym jednak nie poprzestajemy – w najbliższej przyszłości PKP i Xcity będą prowadziły analizy dotyczące kolejnych nieruchomości. Ocenie poddany zostanie ich potencjał rynkowy oraz wszelkie inne warunki pozwalające na uruchomienia nowych projektów deweloperskich. Po wykonaniu odpowiednich analiz Xcity przystąpi do wyłonienia partnerów inwestycyjnych, z którymi podjęte zostaną negocjacje w sprawie ustalenia warunków realizacji tych projektów. Pod uwagę będą brane lokalizacje w dużych ośrodkach jak Warszawa, Poznań czy Wrocław – podkreśla prezes zarządu PKP S.A..